Saturday, August 27, 2011

Yeye!! RAYE!!!

Bile ade announcement kat TV kate.."1 Syawal jatuh hari esok", kite mesti hepi kan??? Raye, sape x suke??? baju raya baru, kasut raya baru, makanan penuh atas meja, perabot kat umah sume baru, langsir pun tukar yang baru... Sume bende nak baru...TAPI, pernah x kite pikir nak ganti amalan kite dgn amalan yg serba baru??? pernah x kite pikir yg kite akn RUGI???

- no more TADARUS AL-QURAN
- no more SOLAT TARAWIKH
- no more BANGUN AWAL PAGI(SAHUR)
- no more NIKMAT TYME BERBUKE POSE
- no more PELUANG DIGANDAKAN PAHALA

pernah x kite pikir sume nih??? kalau ade, alhamdulillah... kalau x de, MUHASABAH DIRIkite balek...MASIH BELUM TERLAMBAT utk kite b'taubat n tambah amalan kite...

RAMADAN x abes lagi...jgn kite sia-siakan saki-baki bulan yg penuh barakah nie...
Sesape yg b4 ni x pegi surau/masjid utk tarawikh, PERGILAH... sesape yg b4 ni x bgn sahur, BANGUNLAH...sesape yg b4 ni x suke kongsi rezeki dgn org len, SEDEKAHLAH....sesape yg b4 ni x pernah bace Quran, BACALAH BYK2...sesape yg b4 ni pose x penuh, PUASALAH...n sesape yg lom bayar ZAKAT lagi, cpt2 lah BAYAR...

Allah x kan lupekan hmbe-Nya..n Dia pasti terime TAUBAT SEORANG HAMBA.

No comments:

Post a Comment